گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام(ره) در «جدال دو اسلام» منتشر شد

17734790127aff714b830b1a5a4c82ec_L

خبرگزاری صالحین تهران بزرگ:کتابی درباره تقابل اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی در اندیشه امام خمینی (ره) توسط نشر معارف منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری صالحین تهران بزرگ،‌ کتاب «جدال دو اسلام؛ تقابل اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی» دربردارنده گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

کتاب «جدال دو اسلام» در دو بخش تدوین‌شده است. بخش یک این کتاب به مقالات و گفتگوهایی از وحید جلیلی (مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) و محسن صفایی فرد (فعال فرهنگی) در تبیین اندیشه‌های امام خمینی و تشریح اسلام  ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی اختصاص دارد. در بخش دوم هم با عنوان «مصحف انقلاب» گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی می‌آید.

جلد ۲۱ صحیفه امام، حاوی مطالب مهم در آخرین سال‌های حیات امام (ره) است که به جهت تاریخی، فقهی، سیاسی و حوادث و اتفاقات دو سال آخر بسیار موردتوجه است و ازآنجایی‌که این جلد به‌صورت تک‌نسخه ای توزیع نمی‌شود و مخاطبان باید دوره ۲۲ جلدی صحیفه امام را خریداری کند، لذا به همت انجمن فرهنگی و هنری شهید بهروز محمدی ایذه خلاصه و با صفحه‌آرایی جذابی از سوی دفتر نشر معارف به مخاطبان عرضه‌شده است. انتشار این کتاب ازاین‌جهت مهم است با تلاش‌های رسانه ای و تبلیغاتی اسلام آمریکایی (در قالب‌هایی چون اسلام رفاه‌طلبی، اسلام سرمایه‌داری، تشیع لندنی، اسلام مقدس‌مآبی، اسلام عافیت‌طلبی و…) ما یاد این جمله شهید آوینی بیندازد که: «خلاف آنچه بسیاری می‌پندارند، آخرین مقاتله ما ـ به‌مثابه سپاه عدالت ـ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است.»

چاپ اول کتاب «جدال دو اسلام» در ۳۱۲ صفحه، قطع رقعی، دورنگ، شمارگان ۵۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰٬۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف به بازار کتاب راه یافت. دفتر نشر معارف تاکنون درباره اندیشه و خاطرات امام خمینی کتاب‌های «خط امام: مروری اجمالی بر اندیشه امام خمینی» (حاوی پیام رهبر معظم انقلاب و پیام‌های مهم امام خمینی)، «پژواک ولایت: امام خمینی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «امام خمینی؛ مردی در انتهای افق» (نوشته دکتر یعقوب توکلی)، «سیره آفتاب؛ خاطرات و زندگی امام خمینی» (نوشته دکتر حسن قدوسی زاده)، مجموعه ۳ جلدی «در محضر روح‌الله» (تدوین و گرداوری دکتر حسن قدوسی زاده)، «سیمای آفتاب؛ خاطرات ناب از زندگانی الهی سیاسی امام خمینی» (تهیه و تدوین: علی احمد پور ترکمانی)، «قیام اشک؛ رهنمودهای امام خمینی به هیئت های مذهبی» و «گزیده جهاد اکبر» و… را منتشر کرده است که بعضی از عناوین آن بیش از ۱۵ بار تجدید چاپ و تیراژی بالای ۵۰ هزار نسخه داشته‌اند.

***

گزیده‌ای از ویژگی‌ها و مشخصات اسلام ناب محمدی (ص) از نگاه امام خمینی (ره)

۱٫ ذو ابعاد بودن اسلام: «اسلام مکتبی است که در تمام شئون فردی و اجتماعی و مادی و معنوی و فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد.

آن‌قدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است در عبادت وارد نشده است. شما از پنجاه و چند کتاب فقه که ملاحظه می‌کنید هفت، هشت تایش کتابی است که مربوط به عبادت است. باقیش مربوط به سیاسات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست. آنی که می‌گوید دین از سیاست جداست تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی را کرده است.»

۲٫ مدافعان اسلام ناب: «پابرهنگان، مظلومان و فقرای جهان… افراد مجاهدی که به دنبال حق و عدالتند، دین کسانی که آزادی و استقلال می‌خواهند، مکتب مبارزان و مردم، ضد استعماری است.»

۳٫ نمای اسلام ناب محمدی: «اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج دیدگان تاریخ، اسلام عارفان خداجو، اسلام پاک طینتان عارف… اسلامی که تمام اقشار در آن به رفاه زندگی کنند، اسلامی که همه آزاد باشند، اسلامی که استقلال را برای ما حفظ کند، اسلامی که طبقات ضعیف را برومند کند.»
۴٫ تحجرگرایی معارض با اسلام ناب: «باید تلاش کنیم زهد و قدس اسلام ناب محمدی را از زنگارهای تقدس مآبی و تحجرگرایی اسلام آمریکایی جدا کرده و به مردم مستضعفمان نشان دهیم. خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان در حوزه‌های علمیه کم نیست. طلاب عزیز از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند اینان مروج اسلام آمریکایی‌اند و دشمن رسول الله (ص).»

۵٫ سیاسی بودن اسلام ناب: «در صدر اسلام در دو زمان، دو بار حکومت اصیل اسلام محقق شد. (حکومت رسول خدا (ص) و حکومت حضرت امیر (ع))… در این دو مورد ارزش‌های معنوی حکومت می‌کرد؛ یعنی یک حکومت عدل برقرار و حاکم ذره ای از قانون تخلف نمی‌کرد. حکومت در این دو زمان حکومت قانون بوده است. حکومتی که ولی امرش در مقابل قانون با پایین‌ترین فردی که در آنجا زندگی می‌کنند علی السواء باشد… برای اینکه قانون اسلام، قانون الهی است و همه در مقابل خدای تبارک و تعالی حاضرند، چه حاکم و چه محکوم، چه پیامبر و چه امام و چه سایر مردم.»

۶٫ معنای هنر در اسلام ناب: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام ائمه هدی (ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ، تلخ و شرم آور محرومیت‌ها باشد…. هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم موضوعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخ‌کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.»

۷٫ ضرورت تبیین مرز اسلام ناب با اسلام آمریکایی: «راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد. که متأسفانه هنوز برای بسیاری از ملت‌های اسلامی مرز بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه داران خدا نشناس و مرفهان بی درد کاملاً مشخص نشده است.»

۸٫ مبارزه مستمر بر مبنای باور اعتقادی: «تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لااله‌الاالله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز در آوریم… من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دینمان بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد.»

۹٫ ضرورت آمادگی نظامی برای بسط اسلام ناب: «من به عنوان فرمانده کل قوا به مسئولان و تصمیم گیرندگان نیز دستور می‌دهم که در هیچ شرایطی از تقویت نیروهای مسلح و بالا بردن آموزش‌های عقیدتی و نظامی و توسعه تخصص‌های لازم و خصوصاً حرکت به طرف خودکفایی نظامی غفلت نکنند و این کشور را برای دفاع از ارزش‌های اسلام ناب و محرومین و مستضعفین جهان در آمادگی کامل نگه دارند و مبادا توجه به برنامه‌های دیگری موجب غفلت از این امر حیاتی گردد.

ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند.»