اراکی: اصلی‌ترین مشکل انبیا مبارزه با نفاق بوده است/ برخی عزت و قدرت را با اتصال به آمریکا برابر می‌دانند

139409281351025846738224

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند و هرجا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود زیر آن منافقی وجود دارد.

به گزارش صالحین تهران بزرگ، عصر امروز سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد مقدس کار خود را آغاز کرد.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در این مراسم پیرامون تحجر و اسلام آمریکایی گفت: تحجر و اسلام آمریکایی هر دو مقوله در بستر نفاق رشد می‌کنند و اصلی‌ترین مشکل انبیا در طول تاریخ مبارزه با نفاق بوده است.

عده‌ای عزت و قدرت را با اتصال به آمریکا و غرب برابر می‌دانند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: یکی از علائم منافقان آن است که به‌جای اینکه مؤمنان را به‌عنوان صاحب اختیار خود انتخاب کنند و زیر چتر مؤمنان بروند زیر چتر اهل کفر می‌روند و خود را به جبهه کفر متصل می‌کنند. در حال حاضر نیز عده‌ای عزت و قدرت را با اتصال با آمریکا و غرب برابر می‌دانند. تجربه در طول تاریخ نشان داده است که عزت با منافقان نیست و هویت مؤمنان هویت پذیرش ذلت نیست.

وی ادامه داد: ‌ وقتی که پیروزی نصیب انقلاب و اسلام و مردم ولایی می‌شود جریان نفاق ناراحت و گرفته می‌شود و در آن پیروزی تشکیک ایجاد می‌کنند اما اگر شکست و ناراحتی و آسیبی نصیب انقلاب شود خوشحال می‌شوند.

نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند

آیت الله اراکی تأکید کرد: اگر جامعه اسلامی ما دچار تحریم و جنگ تحمیلی شد در مقابلش ما نیز کاری کردیم که دشمنان در منطقه گرفتار شده و اعمال نفوذ خود را در عراق و سوریه و کشورهای خلیج فارس از دست بدهند و سد عظیمی در برابر نقشه‌های آنان ایجاد کردیم. منافقان هر‌گاه حق با منافقان باشد خود را مطیع دین می‌دانند و اگر خدا و رسول خدا داوری جز آنچه مدنظر آنان است داشته باشند ادعای مظلوم واقع شدن می‌کنند. نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند و این بستر و علائم آن را باید شناخت.

هرجا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود زیر آن منافقی وجود دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نتیجه نفاق را خطرناک دانست و گفت: در نتیجه نفاق بود که مسجد و خانه خدا و خانه رسول خدا تبدیل به محل توطئه و نفوذ شد و این نفوذ مرکز قلب جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود. نخستین اقدام نفوذ ایجاد تفریق و اختلاف در جامعه است. هرجا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود زیر آن منافقی وجود دارد. یکی از عملکردهای همیشگی منافقین آسیب رساندن به بدنه جامعه اسلامی است. ‌ مقام معظم رهبری بار‌ها بحث خودی و ناخودی را مطرح کردند  در حالی که برخی از جاهلان می‌گفتند که “ناخودی نداریم”. در قرآن بار‌ها آمده است که از ناخودی‌ها همکاری، طرح مشورت و بازوی همیاری نگیرید چرا که منشأ نفوذ هستند و از هیچ نقص و کاستی در کارشان دریغ نمی‌کنند.

آیت‌الله اراکی در مورد نفوذ نفاق در ایران و اسلام نیز گفت: ‌ اگر جامعه ما امروز دچار نفوذ نمی‌بود، وضعیت اقتصادی ما این‌طور نمی‌شد و به‌دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی داریم برنامه‌ریزی‌های جامعه به نتیجه نمی‌رسد. در رسانه‌های منافقان و میان حرف‌هایشان می‌توان کینه‌شان نسبت به اسلام و دین و قرآن و نظام اسلامی را متوجه شد. ‌ گفتمان منافقان گفتمان منطق نیست و گفتمان آنها از کینه‌توزی نشئت می‌گیرد. کسی که گمان می‌کند خط نفاق ممکن است نرم شود اشتباه می‌کند. دشمنان ما صراحتا اعلام دشمنی می‌کنند و ممکن است روزی از دشمنی خود دست بردارند اما جریان نفاق هیچ‌وقت دوستی نمی‌کند.