ضرورت‏ های برگزاری برنامه‏ های عمومی برای جذب مخاطب

64bbfaf26f556ccaafd5729a1d3e079f_L

از اقتضائات مرحله جذب برگزاری برنامه های جذاب و متنوع برای مخاطبین جهت تاثیرگذاری بیشتر در این مرحله می باشد.

۲-۱- هدف گذاری مناسب
هدف از تمام برنامه‏هایی که در این مرحله انجام می‏شود جذب افراد به شجره طیبه صالحین ( مسجد وپایگاه) به منظور تربیت براساس اصول و مبانی اسلام است.
۲-۲- برنامه ریزی و روش اجرای آن:
ازآنجا که لازم است علاوه بر برنامه ریزی بر اساس اصول و مبانی اسلامی و تربیتی،برنامه‏ها از جذابیت خاصی نیز برخوردار و با علایق و سلایق افراد سازگار باشند در این مرحله،از برنامه‏های فرح بخش و شاد با رعایت موازین شرعی مانندنماز جماعت، جلسات تربیتی، ورزش، جُنگ، جلسات باموضوعات جذاب و…… استفاده گردیده و با شور و نشاط اجرا می‏گردد.
۲-۳- اجراکننده برنامه ها
مسئولیت اجرای برنامه‏هایی که برنامه‏ریزی شده بر عهده مسئول گروه می‏باشد. اما وی می‏تواند از ظرفیت و توانمندی دیگر افراد برای اجرای برنامه‏ها استفاده نماید. فردی که می‏خواهد در انجام این امور به مسئول گروه یاری وکمک رساند لازم است ملاک‏هایی داشته باشد که در ویژگیها به آن اشاره گردیده است.
۲-۴- زمان اجرای برنامه ها
لازم است زمان اجرای برنامه‏ها به گونه ای تنظیم گردد که افراد و اعضا شرکت کننده کمترین دغدغه را داشته و با خیال راحت و با آرامش در جلسه و برنامه‏ها شرکت نمایند مثلا در زمان فراغت نه در زمان امتحانات و…..
با توجه به فرصت کم در برنامه‏ها و اردوهایی که هدف از برگزاری آن جذب افراد می‏باشد و اغلب کوتاه مدت می‏باشند لازم است از حداقل زمان، بیشترین استفاده را برده تا تعداد بیشتری تحت تاثیر قرار گرفته و جذب شوند، مطابق حدیث «خیر الکلام ما قل و دل» یا «خیر الکلام ما لا یمل ولا یقل »؛ بهترین کلام آن کلامی است که کوتاه باشد و دلالت بر مطلب کند.
۲-۵- مکان اجرا
از آنجا که مکان اجرا می‏تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطبین داشته باشد لذا مکان اجرای برنامه‏ها نیز باید دارای جذابیتهایی درخور شأن افراد باشد تا بتواند خاطره خوشی از برنامه‏ها در ذهن افراد ایجاد نماید. مانند مکانهای تفریحی، زیارتی، ورزشی، و… .
۲-۶- تنوع برنامه ها
تنوع داشتن برنامه‏ها یکی دیگر از مواردی است که می‏تواند مثمر ثمر واقع گردیده و افراد را در رده‏های مختلف سنی جذب نماید که به همین منظور لازم است برنامه‏ها در مرحله جذب از تنوع زیادی برخوردار باشند تا بتوان بواسطه آنها افراد با سلایق و علایق مختلف را جذب کرد از جمله بر نامه‏های ورزشی، درسی، قرآنی، جلسات گروهی ،اردوها، بازدیدهای علمی، گروه‏های نشریه و……… متناسب با مقاطع سنی افراد